Hej på er! Är det någon kvar....;) släkten är kvar i alla fall det vet jag :)
Kommer komma en kortkavalkad här nästa gång.
Tindra har nu gått sin andra hela vecka i skolan.
Nu går hon riktigt i första klass. Infant 1P är hennes klass.
Nu ska de vara "more independent" som det så fint stod i brevet vi fick.
De har en diarybook där de själva skriver vad de har för läxor.
Läxorna har ökat kan man säga. De får numera två böcker att läsa måndag, onsdag och fredag.
De får även 10 ord som de ska lära sig fram till fredagen, de ska även skriva 10 st meningar till dessa ord. Förhöret är sedan på fredagen. Sedan kommer även en till läxa under veckan och förstås mer läxa på helgen.
Har varit lite si och så denna vecka med viljan att göra läxan varje dag, men vi lär oss.
Det tar sin tid och det är ingen idé att försöka när Tindra är trött.
Barnen blir helt klart tröttare här än i Sverige pga värmen och luftfuktigheten, det känner man ju själv också. Vi har haft ett par breakdowns under veckan men det tar sig.
Tindra har även fått prova på lite olika aktiviteter under veckan.
Vi får se vad det blir. Tennis definitivt, det var 30 min och hon tyckte det var superkul.
Lite mer fartfyllt är hennes grej. Musical theater fortsätter hon på för det gillar hon mycket.
Fotboll har de numera på skolan.
Ikväll har Tindra varit på sitt första födelsedagskalas för den här terminen till Katerina ( en rysk flicka), det var bara Tindra och ett par till från klassen som var bjudna. Vet ej varför men så var det.
Sedan var det förstås en massa andra ryssar. Kalaset var på ett av de finare hotellen här i Limassol,
Le Meridien.
Jag förstod ju att det skulle nog bli lite mer fancy. Funderade på presenten. Tänkte först köpa kläder men Tindra sa att hon gillar Barbies, flicksaker, fixa hår och sånt. Så, i slutändan blev det en Barbie som man kan byta frisyr på.
Vi kom samtidigt som Tindras kompis och hennes mamma (libanes)
Vad gav hon...jo en liten påse från swarowski.
Jajamensan. Lite olika typ och olika pris på present så att säga.
Det var ett fantastiskt kalas. Det finns en barnklubb där med en stor lekpark. Det var flera ledare som lekte med barnen och de fick göra en massa olika aktiviteter medan vi föräldrar satt vid vita dukar och åt trerätters.
Började först med sushi och olika sallader i all enkelhet......sedan vidare på varmrätt o efterrätt.
Vin bjöds det på förstås. Det var hela kittet kan man säga.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar