För att vara på Cypern så är det svinkallt här.
4-8 grader på dagen och desto kallar nu på kvällen. Troodos ännu kallare. Minusgrader.
Snöat har det gjort i Lefkara med omnejd som ligger ganska långt ner.
Burr.....kallare ska det bli imorgon.
Stormat på förmiddagen, vägar till Troodos stängda om du inte har fyrhjulsdrift.
Jag är inte rustad, har mina varma jackor i Sverige.
Det här fuktiga kalla vädret känns mycket kallare än det torra kalla i Sverige.
Som tur var köpte vi varm jacka och skor till Tindra igår som hon ska ha i Sverige.
Det fick hon användning för idag när hon så gärna ville ta en promenad efter skolan......mamman frös dock i sin tunna jacka. Blev en kort promenad.
Brasan är tänd, men det är som jag sagt förut mycket kallare inomhus i husen här.
De är inte riktigt byggda för kylan.
Jag gillar att det är kallarre, ska bara ta på mig mer kläder.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar