Haft en fullspäckad helg med mycket aktiviteter.
Fredagkväll var vi på Ikea och gick det årliga luciatåget.
Organisationen var under all kritik men barnen var duktiga.
Ikea bjöd sedan på glögg och diverse kakor.
Passade på att handla lite smågodis som Ikea numera har. Fanns dock inte så många av mina favoriter. Men blev en del sura colanappar.
Lördag förmiddag var vi på musical theater för att öva inför deras julshow på kvällen.
Jag lämnade Tindra där i 1,5 timma. Sedan följde hon med Elysia och hennes mamma hem.
Perfekt då jag hann baka alla lussekatter som vi sedan hade till svenska skolans julfest på söndagen.
Kl 3 kom Rickard och jag till musical theater och tittade på deras julshow.
Många duktiga och begåvade barn. Tindra var med i " minsta" gruppen.
De hade två sånger att framföra. Tur för oss denna gång att hon inte var med i någon annan grupp för då hade hon varit tvungen att vara med på alla 4 föreställningarna.
Två på lördagen och två på söndagen. Hade inte fått ihop det denna helg.
Söndag förmiddag var vi på christmas Fair som anordnades av Alma, en organisation som hjälper barn med olika slags handikapp.
Elysias mamma är väldigt engagerad där då de har sin son Oliver som fick hjärnhinneinflammation då han var ganska nyfödd och har mycket skador efter det.
Hon tar honom på sjukgymnasten osv dagligen. Ett heltidsjobb verkligen.
Så Tindra och jag var där och spenderade pengar till en god sak. De behöver verkligen bidrag.
Elysia var också där, Tindra och hon sprang omkring och hade roligt.
Eftermiddagen drog vi till svenska skolans/ svenska föreningens julfest.
Där det serverades svensk julmat, luciatåg igen, jultomte med klappar, godis till alla barn, stor lottdragning med många fina vinster som vi föräldrar införskaffat.
Denna vecka är Tindras sista innan jullovet. De slutar kl 12.00 på fredag.
På torsdag ska de ha julfest, då får de komma i vilka kläder de vill.
Alla ska ha med sig något, Tindra har fått tilldelat att hon ska ha med sig 4 små påsar chips.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar