fredag 24 januari 2014

Sista inlägget

Det här blir det sista inlägget på bloggen.
Förändringar väntar familjen Svensson....lugn och ro är inte riktigt vår signum.
Vi är väl inte direkt nån vanlig Svensson familj kanske, men det fungerar ändå.
Alla har sina egna familjekonstellationer. Det har man tydligt märkt här efter att snart bott här i 4 år.

Idag ska Tindra ha sleepover hos sin vän Elysia.
Hon har pratat om detta hela veckan, hon packade sin väska redan i måndags.
De har planerat och planerat. Today is the day.

Tindra, Elysia och Hoda blev uttagna att få vara med i musikalen wizard of Oz som ska spelas på musical theater där hon går varje fredag.
Det är annars främst de äldre barnen/ ungdomarna som är med men mrs Georgoiu tyckte att dessa tre är ansvarsfulla och klarar av långa repitioner och lär sig snabbt, så de skulle få vara med.

Jättekul, tyvärr så hade vi redan bokat fjällen resa den vecka de har lov här och då ska de ha repetitioner hela veckan, så det blir inget för Tindra denna gång.
Hon var ledsen först, men det gick över snabbt :) det enda hon vill är att Elysias mamma spelar in showen.
Det är ändå roligt att hon blev uttagen.
Det är seriöst, de har repetitioner varje söndag under ca 5 timmar, sedan varje dag under lovveckan.
De kommer ha 5 föreställningar under 3 dagar.
Man måste vara med på allt.

Vädret har varit fint här sista veckan. Sol för det mesta och runt 18-20 grader.
13-14 grader på morgonen.
Det måste dock komma mer regn, annars blir det ingen rolig sommar.

Tack för att ni har läst bloggen. Det har varit bra att ha haft den och kunna skriva vad som händer här.
Nu ska jag gå tillbaka och titta och se vad vi har gjort.
Vore bra att spara den och sedan ge till Tindra så hon kan läsa det när hon blir äldre. Mycket handlar
ju om henne såklart.

Lite bilder kommer här senare.
Puss och Kram till er/Emma

4 kommentarer:

  1. hej! det har varit kul att läsa din blogg om era äventyr och kulturkrockar:) kommer nog att sakna att läsa om det men så kul att ni kommer hem!!!

    SvaraRadera
  2. All the best for you <3
    Kram :-)

    SvaraRadera