tisdag 31 augusti 2010

Åter i Limassol


Vi är tillbaka i Limassol efter en hel sommar i Sverige. Vi började med att ha kräftskiva i lördagskväll med Hasse. Åkte till IKEA för att köpa kräftor.

De serverade även kräftor i restaurangen på IKEA, vi såg en tjej som åt kräftor med pommes...intressant val. Men å andra sidan, det verkar som att man kan äta pommes till det mesta här.
Vädret är varmt och luften fuktig men nu har vi ju en fungerande AC, STOR skillnad.
Nu måste jag komma in i det cypriotiska tänket igen.
Kör på vänster sida, om ingen annan bil kommer kör mot rött, tuta tuta tuta, sträck ut handen om du ska svänga ut...varför använda blinkers, parkera hur som helst och var som helst (känns faktiskt skönt och lite busigt att parkera utanför parkeringsrutan), återinföra söndagslunch på stranden, bada, bada, bada, sopa, sopa, sopa, tänk manana.

4 kommentarer:

  1. hej på er, jag tänkte att ikväll ska jag titta om Emma skrivit på sin blogg igen och då låg mailet däroch väntade. vilken tankeöverföring. Är det skönt att vara tillbaka? Här har vi kalla nätter men underbara dagar, sol från en blå himmel och den klara höstluften som jag gillar. Kul att du är igång igen och snart har du vanan inne i det cypriotiska tänket som verkar vara som vi har det här i gamla sweden.. KRAM till familjen och en xtra kram till Tindra.

    SvaraRadera
  2. Härliga höstdagar är inte fel. Idag har T börjat dagis.
    Kram till dig/er

    SvaraRadera
  3. Vad skönt det låter och tack för senast!Det var så kul att träffa er och särskilt Tindra. Jag följer er härifrån. Många kramar till er alla tre.

    SvaraRadera
  4. Tack själv, det var jättekul att träffas. Klänningen blev en favorit, hon har haft den på förskolan nu i två dagar, perfekt att ha i det här vädret:)
    Mångra kramar till dig/er

    SvaraRadera