Tindras första dag på Stellas kids blev i onsdags 1 september.
Inga problem att lämna, barnen lekte ute när vi kom.
Tindra kommer gå i nästa klass nu när hon snart är tre.
Melissa heter fröken.
Det första T sa när jag hämtade henne var att: Mamma jag pratade ingen engelska idag, jag sjöng bara.
Jag frågade om hon hade visat sin nya matlåda. Ja det hade hon gjort och hon sa att de hade sagt att de tyckte hennes klänning var fin...så hon verkar inte ha glömt bort all engelska.
Kompisen Markella var inte där, hon var på memester (semester) enligt Tindra!? Tyler och Zapa var där.
Varje dag hon har hämtats så frågar jag. Vad har ni gjort idag och då säger hon alltid: Vi har inte målat, vi har inte ritat osv..hon säger alltid vad de inte har gjort. Vad har ni ätiit? Vi har inte ätit pasta, vi har inte ätit ris osv.

Kul att Tindra gillade klänningen. Emma, de flesta barn svarar att de inte gjort ngt särskilt. Det är helt normalt. Antar att det handlar om att de lever här och nu. Det borde vi kanske lära oss lite av ibland. Kramar
SvaraRaderaJa det är så sant, leva i nuet.
SvaraRaderaVilka filosofer vi ha på denna eminenta blogg.
SvaraRaderaMen, men, som ungdomarna säger; Word. På att leva i nuet alltså.
Sis; försökte ringa dig idag men ni var väl ute o stekte förstås.
Kommer nog ngn dag innan nyår eller så. åker nog vidare söderut runt den 5:e...
Ta hand om er.
MISS U!!
Kram