Igår var en av de första dagarna då man fick liiiiiite vinterkänsla.
Solen lyste inte på morgonen och det var lite kallt.
Blåste och regnade gjorde det rejält på kvällen och under natten.
Idag var det mulet på morgonen, men nu börjar solen lysa så smått....det blåser fortfarande.
Tindra har varit sjuk med feber i helgen, igår var hon feberfri men hemma och tog det lugnt.
Vi fick vår soffa igår. Äntligen efter en lång väntan.
Bilder kommer, men måste fortfarande köpa mer utrymme?? Vad är det för nåt?
Kanske kan radera lite av det jag skrivit tidigare? Funkar det? Nån som vet?
Igår tände vi även vår första brasa i huset och för er som varit med tidigare, på kattfotsvägen, så kan jag bara säga att: Kaminmannen är tillbaka.
Rickard kommer säkert nu sitta med huvudet i den där brasan varenda kväll.
Tindra tyckte också det var väldigt spännande. Hon hjälpte Rickard att blåsa fart på elden...sedan tog hon vedträn och la i den nya fina soffan.
Hon skulle göra en låtsaseld där.....men där fick vi säga stopp. Inga vedträn i nya soffan inte.
Jag är riktigt stolt över min fågelkostym, den blev riktigt bra.
Jag säger min kostym...fast det är ju Tindras såklart.
Hon fick med sig kostymen till skolan idag.
Jag ska ta kort på showen så får ni se den vackra kreationen.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar