torsdag 29 november 2012

Vinterkläder på

I måndags fick Tindra ta på sig sina " skolvinterkläder".
Försökte lägga upp en bild häromdagen, men tydligen måste jag köpa mer utrymme för det, här på bloggen.....så jag återkommer snart med bilder.

Just nu är Tindras morfar och Barbara här, de åker hem på fredag.
I lördags gick vi till ett vattenfall i Troodos som heter Caledonia Waterfalls.
Var lite svårt att gå på stenar och över vatten osv. Vi gick nerifrån och upp, man kan tydligen gå uppifrån och ner också, vilket ska vara lättare men längre.
Tindra knatade på bra. Sedan åt vi en stor mer lunch på en taverna i Lofou.

Jag försöker hitta prylar till Tindras bird kostym till julshowen, vilket inte är det lättaste.
Har varit i de utklädningsaffärer som finns.....finns ingen sådan klädsel.
Alla andra föräldrar har också varit där.
Igår var jag inne i en affär, hon behövde bara titta på mig så förstod hon vad jag var ute efter och nej hon hade ingen bird kostym men däremot hade hon en mask med en röd näbb på som tydligen en annan förälder från Foleys hade köpt, så den har jag beställt till Tindra, kommer idag.
Mötte en annan mamma i affären, hennes son George går i Tindras klass och han ska vara en stjärna.
Vilket inte heller fanns i affären, hon hade haft två som hon sålt.

Jag köpte en boa som jag ska sätta fast på en svart tröja på nåt sätt, det får bli vingarna.....

I huset händer det saker hela tiden. Vi väntar fortfarande på vår soffa.
Förra veckan hade arbetarna strejk här, men denna veckan jobbar dom igen.
Har legat på latsidan denna vecka så idag har jag ringt runt för att se när saker och ting ska bli gjorda.
Man måste ligga på dem hela tiden, vilket jag ärligt talat inte är så bra på. Jobbigt att tjata hela tiden.
Jag tycker att har man sagt det en gång och de säger att de ska komma så ska de väl komma.....men det gör de inte, man måste ringa och maila igen och igen och igen.
Så det är det jag får börja göra nu helt enkelt......jajamensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar