onsdag 9 januari 2013

Gott nytt

Värdelöst dåligt bloggande jag vet.
Vi har haft en bra jul o nyår med familj o vänner.
Fantastiskt fint julväder, brorsan låg ute på solstolen och solade ett par gånger.

Runt nyår då vi hade våra vänner Hella o Johan och Stella och Lukas här var också fint, inte riktigt lika varmt som under julen...men nästan på.
Barnen badade i poolen nästan varje dag.
Tindra var inte riktigt lika flitig badare som de två andra barnen.

Nyårsfesten hade vi här hemma, med 10 vuxna och 6 barn.
Det blev en sen kväll....eller snarare en tidig morgon.

Har blivit en del quiskamp spel också, vi har spelat i lag mot varandra.

Igår började skolan igen för Tindra. Hon är bara sååååå trött på morgonen.
Vill inte gå upp och tycker det är kallt.

Idag svinkallt, 5 grader när jag skjutsade Tindra. Kallt för Cypern.
Vantarna på. När vi kom till skolan hade vissa barn mössa på...då ville T också ha mössa,  sen såg hon andra barn från hennes klass som inte hade mössa, så då tog hon av den igen.

Har man mössa i Sverige när det är +5? Känns definitivt som att man skulle kunna ha mössa här nu.

Kram till er
Gott nytt 2013

2 kommentarer:

  1. Hejsan, sitter precis och kollar på en plats i solen, britter som ska köpa semesterhus, härligt at drömma sig bort, idag är de på Cypern i Troulli!! Här är lite snö och 2 grader varmt och vi har mössa och barnen overall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många britter här, Troulli vet jag ej var det är...ok så mössa på alltså då. Idag var det 6 grader, Tindra har mössan med sig i väskan.
      Det har kommit en hel del snö här nu uppåt bergen. Kram

      Radera