Hej på er!
Bilder kommer snart.
Värmen är tillbaka, var 13 grader imorse, nu är det sol och skönt väder.
Tindra har slutat på baletten. Jag har "tvingat" dit henne nästan hela hösten och nu är det stopp.
Hon tycker det är tråkigt, jag kan förstå henne lite....de gör mycket samma saker, och de har redan börjat öva till showen de ska ha i maj. Allt är så seriöst.
Det hela slutade med att även Olivia slutade och även Alicia, deras kompis från klassen...
I fredags provade Tindra på fotboll med något som heter little kickers.
Hon tyckte det var jättekul. Mer lekfullt, inte en massa krav.
Det var bara pojkar, men hon verkade inte bry sig om det.
Pojkarna var lite halvvilda men hon hade roligt. Det ska vi gå på igen på fredag.
Synd bara att det är på fredagar, då vi även har svenska skolan direkt efter.
Igår var vi på något som heter theatre art school.
De har en massa olika danser, teater, sång osv.
Många från Foleys går där pga det är en lärare från Foleys som har den här skolan.
Igår testade Tindra, Alicia, Olivia hip hop, deras klasskamrat Hoda går där redan.
Var inte riktigt vad vi trodde. Så seriöst igen.
De skulle försöka lära sig en svår dans kombination, och det var VÄLDIGT viktigt att stå i linje och på rätt ställe, mycket väntan också när de andra dansade osv.
Det som de tyckte var roligt var när de fick dansa fritt, men det var bara en liten del av lektionen.
På fredag ska de prova teater, sång och dans i en mix. Alicia går där redan.
Vi får se vad det är för något.
Typiskt att det är på en fredag.
Det som är bra här är att lärarna bara pratar engelska, det underlättar.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar