Veckan som gått
En morgon när vi satt och åt frukost möttes vi av detta, helt plötsligt en man utanför fönstret i luften, litet komiskt. Fixning med huset förstås.
A never ending story
Kalas var vi på i lördags, det är det galnaste kalaset vi varit på.
Föräldrarna fick champagne när vi kom.
Barnen var på ett lekställe med ett lekland, men jag tror inte Tindra hann gå upp där och leka en gång...kanske en. Det var så mycket annat.
Det var tre pirater som anordnade alla möjliga saker för barnen, skattjakt, bubblor, smälla en stor ballong, dans...you name it.
Sedan uppe på detta så kom en trollkarl....det fanns ansiktsmålning.
De fick en massa saker, pirathatt, piratpengar mm.
Det fanns jättemycket mat, och god dessutom.
Föräldrarna fick ta mat före barnen....Där satt vi och åt vår mat, drack champagne ( inte jag fatktiskt, men många andra, främst ryssarna). Barnen blev underhållna av trollkarlen.
Detta var ändå liiiite för mycket.
En sak hade räckt, barnen hann ju inte leka något. Men kul hade de förstås.
Tur att vi har haft kalas redan, annars skulle man ju få ångest att hålla ett kalas efter detta kalas.
Det var också speciella ballonguppsättningar på varje bord.
Förra torsdagen firade cyprioterna tsiknopempti. Det är då man grillar souvlaki.
Äter mycket kött innan fastan börjar.
Vi var hemma hos Tindras klasskamrat Athina och blev bjudna på god souvlaki, kyckling, pork och lamm.
Karnevalsveckan har börjat och Tindra har fått en ny dress. Flamenco
Här är från kalaset.
Vi var hos Seans morfar igår efter skolan och fick smaka på hans goda pasta gratäng...typisk cypriotisk.
I söndags var det barnkarneval, vi var där och tittade med våra vänner.

Oj vilket kalas! här funkar det fortfarande med bara fiskdamm...men champagne till föräldrarna låter ju toppen!!
SvaraRaderaHaha, ja vissa kalas är helt otroliga, inte fel med champagne förstås.
SvaraRadera