Han har fått paket och frukost på sängen.
Tindra hade gjort ett jättefint kort.
I onsdags var vi på Georges kalas, Tindras klasskompis.
Det var pirat tema även då, men inte fullt så galet som det förra.
Här hann barnen leka mycket i själva leklandet. De fick bla leta efter skatter där inne.
Det här blev Tindras val av ansiktsmålning.
Torsdag morgon var Tindra uppe tidigt, tog på sig alla kläder innan vi ens gått upp (hör inte till vanligheten). Det var skoltripp, mycket spännande.
De åkte buss till ett ställe där de gör karnevalsmasker och de fick också göra sina egna masker.
En eftermiddag tog vi promenad på stranden, Tindra skulle ha med sig regnjacka, paraply och halsduk...fast det varken regnade eller var kallt.
Folk undrade väl varför hon hade så mycket kläder på sig. Jag lyckades få henne att ta av halsduken.
Fredag var det karnevalsparty på skolan.
Alla barnen fick en lapp vad de skulle ha med sig. Tindra hade med sig 5 st juicer.
De hade fått gå en catwalk på en röd matta, en och en.
Here comes pirate Tindra...hade fröken sagt när det var Tindras tur.
Idag måndag är det helgdag. Green monday. Det är då man ska gå ut och ha picknick och grilla och flyga drake. Imorgon börjar fastan...jag trodde den började förra veckan.
Rickard och Tindra var iväg och köpte en drake i lördags.
Var jätteblåsigt så draken gick sönder direkt....ingen kanonkvalite heller men men den hann flyga lite. Har lovat att köpa en ny idag.
Tindra och jag ska antagligen åka till aphrodite hills där de har en massa roligheter idag, främst för barn. Vi ska träffa Tindras klasskompis Elysia där.
Igår söndag hade vi en hemmadag. Fixade en hel del inne. Satt upp hyllor i kontoret som ni ser här.
Rensat garderober, satt upp lite foton osv.
Igår gick den den stora karnevlen av stapeln, men vi skippade den i år.
Som ni säkert vet om ni läser nyheterna så står Cypern inför stora förändringar.
Får se vad som händer idag om dom röstar fram beslutet som innebär att folk blir av med en del av sina privata pengar på banken. Vi drabbas inte så mycket av just detta.
Blir troligtvis tillströmning till banken imorgon. Fortsättning följer.
Vädret har varit varierande i veckan. I början hade vi 25 grader, sedan i onsdags var det kvavt och 27 grader. Sedan blev det mer normalt ner mot 19 grader. Har varit väldigt blåsigt sista dagarna men idag ser det lugnt ut, soligt och fint.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar