Vi har åkt från krisland till snöland.
Lämnade Cypern i fredags för att nu vara i fjällen i Sverige och fira påsken i Sverige.
I fredags var det långa köer utanför Laiki Banks automater.
Folk behövde kontanter, finns nu en limit på hur mycket kontanter man får ta ut varje dag.
Vissa affärer har slutat ta kort, accepterar bara kontanter.
Bensinstationerna tar bara kontanter, vissa har fått stänga för de har ingen bensin kvar.
Jag tänker på de stackars cyprioterna som skulle fått lön nu egentligen och som kanske inte har några pengar kvar just nu.
Finns även de som inte har kort att betala eller ta ut med, som behöver gå till banken för att få ut sina banker. Går inte för bankerna är fortfarande stängda.
På tisdag måste de dock öppna.....
Vaknade idag till -15 grader, strålande sol.
Ser ut att bli en fin dag.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar