Här kommer lite bilder från veckorna som gått.
Första bilden här är Tindra med vår grannes hund Bella.
Se vilket framsteg, Tindra som var så rädd för hundar förut.
Hon kan fortfarande vara rädd....men inte för Bella.
Detta är bilder från Tindras skolas Sports Day.
Då de genomförde olika grenar såsom, stafett, gå med ägg på sked, med mera, med mera.
Föräldrarna fick också vara med.
Jag var med i springning och äggrace.
Här kom T först, det var olika hinder innan hon var i mål.
Kusinerna
Veckan som gått har vi haft besök från Stockholm. Henrik, Emelie, Elsa och lilla Elton.
Full fart, mycket bad. Tindra och Elsa har lekt i massor. Har gått mycket bra.
Det kan ju ibland bli intensivt, och det är inte så konstigt om de inte alltid håller sams.
De har varit sams och lekt mycket bra. Kanske beroende på att Tindra även har gått i skolan.
Här babade de för fullt. Jag däremot har varit en riktig badkruka denna vecka. Inte ett enda dopp.
I torsdags hade Tindra Rosie med sig hem. Rosie är en gose kanin som barnen får ta med sig hem från skolan en dag. Äntligen var det Tindras tur, som hon har längtat och väntat.
Vissa har haft Rosie hemma två gånger. Tindra har missat sina gånger tidigare då hon var sjuk och så var vi i Sverige en gång.
Man har Rosie hemma och så har hon en bok där man ska skriva vad man har gjort med Rosie, man kan klistra in bilder eller rita en teckning.
Rosie fick vara med och spela kort med Tindra och Elsa, sedan åkte vi till zooparken och dit fick Rosie följa med.
Rosie fick också smaka Tindras glass.
Allt detta skrev Tindra i boken. Nästa dag var det dags att ta med Rosie till skolan igen.
I lördags kväll åkte vännerna hem igen.
Vi hade grillkväll här med ett par andra vänner.
Igår var det golf och sen var vi alla tre väldigt trötta.
Idag är det plocka iordning och rensa här för mig, halvstökigt överallt....och tvätta, det måste tvättas.
Först ska jag ringa våra kära hantverkare. Nu är det dags för dem att komma igen......

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar