Nu var det allt för längesedan jag uppdaterade.
Tindra har tappat sin andra tand för info.
Hon gjorde det när hennes kusiner med farmor och faster var här för två veckor sedan.
Det var jätteroligt att ha dem här, det blev badpremiär i havet också den veckan.....för Tindra.
Vädret var ostadigt till en början men sen efter två dagar blev det sol och badväder varje dag.
Sedan veckan efter, alltså förra veckan kom mormor och Roger hit och de har fått kanonväder varenda dag. Helt vindstilla, runt 30 grader, ljumma kvällar.
Nu är bad säsongen igång.
Familjen Svenson har också hunnit med att ha haft magsjuka under dessa veckor.
Började med Rickard, sedan jag och sist Tindra.
Smittade ingen av våra gäster som tur var.
Våra vänner som tidigare bodde i Nicosia men som flyttade tillbaka till Sverige förra sommaren har varit här på Cypern också, vi hälsade på dem i Pissouri där de hyrde ett hus en vecka.
Oturligt nog började jag må dåligt där på natten så tidigt på morgonen tog jag vårt pick ock pack, satte Tindra i bilen och åkte hem till Limassol, ca 35 min därifrån.
Tur var det för sen började magsjukan ordentligt. Inte kul att vara dålig hos någon annan.
Tur att vi har en så snäll dotter som snällt gick upp och följde med.
Hon frågade dock om vi inte skulle äta frukost först innan vi åkte för hon var hungrig.....hon fick godiset som var kvar från lördagen i bilen hem. Nöden har ingen lag, jag ville bara hem så fort som möjligt.
Tindra har ju haft påsklov också.....igen. Sista dagen idag.
Påsken är verkligen kyrkans tid, man kan gå till kyrkan varje dag om man vill.
I söndags (påskdagen) skjutsade vi mormor och Roger till flygplatsen, sedan åkte vi och åt mat på ett ställe vid stranden.
Vi var trötta när vi kom hem, badade i poolen. Rickard somnade i en solstol.
Då ropar vår cypriotiska granne Teodidis på oss och undrar om vi vill komma ner till dem och äta souvla. De hade hans kusiner där från England.
Klart att vi inte kunde säga nej till det.
Det var så gott och jättetrevligt. Grekisk sallad, pita bröd, grillad potatis, kyckling, pork med mera.
Vi blev så mätta.
Det vara bara det att på kvällen hade vi två vänner som kom, vi skulle grilla, så vid sjusnåret var det bara att sätta sig och äta igen.....lite mycket mat den dagen, men det var det värt.
Himla trevligt att bara bli bjuden så av grannarna, de är så gästvänliga.
Innan påsken så fastar cyprioterna i 40 dagar, de får inte äta kött, mjölkprodukter osv.
Nu är det ju många som inte följer detta, men ändå i fredags och lördags var det fullt med folk framför köttdisken, minst en timmas kö till köttdisken på Alphamega. Tur vi inte skulle handla kött.
På fredagskvällen var det också lång kö in till Mc Donalds....desperata efter kött verkade det som.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar