Varför har man hjälm om man inte har den på huvudet....jag bara undrar.
Kanske svårt att se på bilden men hjälmarna hänger runt halsen nedanför huvudet.
Tindras klasskompis Hoda fyller snart 6 och ska då ha kalas.
Detta lilla mästerverk fick barnen tillsammans med inbjudningarna.
Blir garanterat ett storslaget kalas. Hodas mamma har planerat sedan säkert en månad.
Fortsättning följer-
I förrgår var Tindra och jag nere hos grannarna. Fick en frappe och papaya från trädgården.
Även gurka, tomater och sallad fick vi med oss hem. Dom är så snälla.
Vi gick sedan en promenad med dem, de ville visa en liten kyrka som jag inte visste om fanns.
Vi bor nära ett arkeologiskt område, och finns mycket här just där vi bor.
Vi gick en bit bort här, jag brukar gå där när jag promenerar ner till stranden.
Där finns ett arkeologiskt område och tydligen har det varit en väldigt gammal kyrka där förut.
Nu finns det ett rum kvar i berget. Inget jag lagt märke till.
Tydligen går folk dit varje dag och tänder ljus och ber osv.
Folk hade lockså lagt en massa saker där, mycket om man har någon anhörig i armén så lägger man en armémössa där eller ett kort på den personen och sedan ber för den han/henne.
Rickard är för övrigt borta denna vecka.
I förrgår kväll/natt började en lampa tändas och släckas av sig själv på övervåningen.
Jag stängde av säkringarna men ljudet från på och av knappen fortsatte.
Slutade med att jag tog Tindra och vi la oss i gästrummet längst ner. Gick inte att sova.
Elektrikern var här, gjorde inte så mycket då det hade slutat på morgonen, han visade mig var jag kunde stänga av alla lampor och även ljudet.
Tror ni inte samma sak hände igårkväll....disconight....folk betalar pengar för att gå på disco.
Jag har gratis disco hemma.
Igårkväll kunde jag i alla fall stänga av alla lampor och det högst irriterande ljudet.
De kom idag igen och har nu bytt en sak i säkringsskåpet som det var fel på.
Nu hoppas jag verkligen att problemet är löst.
Denna vecka läser Tindras klass om Askungen. Idag har de en Cinderella ball.
Flickorna är utklädda till prinsessor och pojkarna till prince charming :)
Tindra var så exalterad.
Alla skulle ha med sig något....eller bringa något som T säger till mig när hon blandar engelska och svenska.
Tindra hade fått i uppdrag att ta med sig minipizzor.
Ska bli roligt att få höra hur det gick. De har fått träna in en dans.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar