tisdag 25 juni 2013

Åter i Sverige

Nu är i Sverige.
Kom hit i onsdagsnatt.
Firat midsommar såklart ute på landet.

Vi har sagt hej då till våra vänner på Cypern som ska åka tillbaka till Sverige och Danmark under sommaren. Blir så tråkigt att de flyttar tillbaka, då vi har umgåtts en hel del tillsammans.
Även Tindra kommer sakna sin kompis Olivia. De som började skolan tillsammans.

Vi har ju en hel del vänner på Cypern, men vissa umgås man mer med och har mer gemensamt med, så är det. (Gry, Olivias mamma och jag har ju träffats varje dag på skolan och gått igenom det senaste.)
Vi kommer att hålla kontakten och träffas i Sverige/Danmark.
Så är det på Cypern, många kommer dit för ett par år och flyttar sedan tillbaka, eller vidare till något nytt ställe.

Rickard är tillbaka på Cypern. Inte tillbaka förrän runt 18 juli, så det blir länge.

Kort kommer, men lyckas inte få in dom via ipaden......hur svårt kan det vara....

Tindra och jag hänger nu i Sanden, sedan ska jag även jobba några veckor.

Vi har haft fint väder nu här igår och idag. Härligt. Friskt.

Nu har vi precis ätit afil med jordgubbar, hönökaka med bregott och skivbar leverpastej ( bara saltgurkan som fattas), druckit svensk mjölk och svenskt kaffe.
Tindra tittar nu på sommarlov på bolibompa.
Sedan blir det nog en promenad till den lilla stranden här nedanför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar