Hej! Vi bor nu i LImassol på Cypern, här berättar jag hur vår vardag ser ut och vad vi hittar på i vår lilla familj.
lördag 15 juni 2013
En sak till
Det var ju en sak till som jag skrev i förra inlägget men det försvann.
Jo det har hänt en sak till.
Vi har fått en tjej hit till oss från Sri Lanka. Hon ska bo här hos oss.
Varför undrar ni förstås...detta är väl tabu i Sverige (fast jag vet att det är många som har aupair i Stockholm).
Känns som att jag måste ha ett försvarstal ändå ;)
Jag har varit skeptisk men Rickard och våra vänner här har övertalat mig.
Här på Cypern är det väldigt vanligt.
Vi har ett stort hus som behöver städas mycket, inne och mycket ute, hela tiden, mycket glas med mera.
Rickard är ju som sagt borta mer än vad han är hemma.
Tindras barnvakt flyttar till England efter sommaren och hon skulle behöva lära känna ytterligare en ny.
Vi har ju ingen när och kär som bor här som kan ställa upp på kort varsel.
Även bra att ha någon här i huset när vi inte är här, eftersom det alltid verkar hända nåt här när vi är borta.
Nu är hon här och hon verkar väldigt snäll och trevlig.
Tindra gillar henne.
det är så klart nåt nytt att vänja sig till att ha någon i huset här hela tiden :).
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar