Jag berättade för Tindra i fredags att kronprinsessan Victoria och Prins Daniel hade fått en liten prinsessa, för hon såg bilder när jag läste nyheterna.
Det tyckte hon var jättespännande och hade massor med frågor.
Hon ville se Victoria och Daniel, så vi gick in på youtube och tittade på dem. Började titta på snuttar från bröllopet. Slutade med att hon ville bara titta på en massa klipp på dom.
Hon är väldigt fascinerad av allt som har med kungar, drottningar, prinsessor och prinsar att göra.
Eftersom vi flög till Sverige sammma dag som de gifte sig så är det mycket som jag inte sett.
Nu, tack vare Tindra har jag sett talen, kortegen, sångerna på konserten kvällen innan med mera.
Det var ju riktigt bra och så fint och faktiskt känslosamt.
Tindra är väldigt royalistisk :).
Hon ville så gärna titta lite på lördagsmorgonen också, så, så blev det.
Idag söndag har den stora karnevalen gått av stapeln i Limassol. Vi begav oss dit med våra vänner från Nicosia. Karnevalen började kl 13.30. Vi begav oss hemifrån kl 12.00.
Hamnade ändå i lång bilkö.
Folk parkerade hur som helst överallt, men vi hittade parkering ganska snabbt.
Det var kul att se karnevalen, vi såg inte hela.
Var jättemånga människor som gick. Vi stod och tittade en halvtimma, sedan räckte det.
Massor med folk ute och många var utklädda. Riktig folkfest.
Efter karnevalstittandet blev det glass och sedan lek i stora lekparken.
Sedan hemåt i bilkön, det rullade saktaframåt.
Vi köpte med oss meze på vägen hem, lite souvla, sheftalia, korvar, tzatsiki, sallad, pitabröd med mera.
Det här var bra fint.

What a nice video! I WANT OUR MONARCHY BACK ;-)
SvaraRadera:)
SvaraRadera