måndag 6 februari 2012

Troodos

I helgen har vi haft ett underbart väder. Vi Har haft runt 18 grader och sol. Behövdes verkligen.
Igår åkte vi på utflykt upp till bergen, Troodosbergen. Ville se snön.
Ca 60 km från vårt hus ligger Troodos.
Längst upp på toppen var det igår 140 cm cnö och -1 grad.
Vi var inte längst upp, där nere där vi var, var det 9 grader varmt. Härlig dag.
 På väg upp till Troodos, kön har börjat.


 Rickard och jag hade inte riktigt rätt kläder. Till nästa år ska vi ta med oss våra vinterkläder från Sverige. Så vi verkligen kan åka pulka och även skidor. Tindra var överlycklig över att se snön.

 Tindra åkte på sina galonbyxor. Hon ville gärna ha en pulka. Det kändes dock lite riskfyllt, vi vill gärna att hon ska ha hjälm på sig. Rickard och jag kunde heller inte ta oss fram så lätt pga av våra skor. Jag halkade mest omkring.
Alla åkte som galningar överallt, bland träd och hej och hå. Nästa år ska vi definitivt åka pulka.

Vi var inte ensamna. det var så mycket folk överallt.
Det vita ni ser längst upp där är Troodostoppen.



                                               Dricker varm choklad.


Dessa skor är inte gjorda för snö......


Varför flytta på sig?? Vi försöker komma ut från parkeringen som vi lyckligtvis hittade.


På vår väg neråt igen. Många som väntar på att få komma upp.
Här mötte vi en bil som försökte köra om kön?? Blev tvärstopp för oss.
Nästa gång vi åker upp då ska vi åka tidigt på morgonen.


Bilar som står parkerade på vägen. Ingen ovanlig syn. Folk har parkerat och gått av för att "leka" i snön.



1 kommentar:

  1. Hi Emma, nice pics!
    Seems whole Cyprus was in Troodos on this day ;-)

    SvaraRadera