Kommer ni ihåg nominativ, ackusativ, genitiv, subjekt, objekt, plural osv.
Det gör inte jag...ok plural och lite annat kan jag förstås.
Dessa nominativ, ackusativ, genitiv används knappt längre.
I grekiskan måste man kunna dom, så har suttit och försökt slå upp vad de betyder egentligen.
Jag tror att jag har "fattat galoppen nu".
Varför måste det vara olika endings på alla ord och sedan måste man veta om det är maskulin, feminim eller neutralt ord. All denna grammatik.
Här har det varit regnfritt i två dagar. Jippi.
Har tydligen inte regnat så här mycket på 45 år säger dom som vet.
Tyvärr är inte Cypern riktigt rustad för sådant här väder. Var o varannan har fukt i huset.
Pga dåliga tak med sprickor, platta tak...no good.
Blir även kondens inomhus så det bildas fukt, mögel. Inte bra.
De har inte samma byggteknik som i Sverige, det kanske man inte ska förvänta sig heller. Väderförhållandena är ju lite annorlunda.
Tydligen ska man vädra huset och alla rum varje dag, det är den ventilation som finns.
Problemet är när det regnat som det har gjort så går det inte att vädra, och då kommer dessa problem som ett brev på posten.
I eftermiddag är det ballett för Tindra, hennes kompis Olivia ska följa med idag.
Olivia är dansk, och är en ny familj vi har träffat genom ett par svenska vänner.
Tindra och Olivia är i samma ålder. Då Olivia inte varit här så länge så pratar hon inte engelska ännu, men hon förstår. Jag frågade Tindra vilket språk dom pratar med varandra.
Tindra svarade, svenska, engelska och grekiska....ok.

Oj vad jag kanner igen det dar! Har har det regnat i typ 2 manader. Har inte upplevt en san har regnig sommar i Sydney innan. Vi upptackte precis fukt bakom vara soffor. Fy farao vad ackligt med all fukt, speciellt med en babis i huset. Lycka till med grekiskan. Kram
SvaraRaderaSåg på fb att ni fått lite sol, härligt, vi har också haft problem med fukt....de ser det inte som et lika stort problem som vi gör. Men de har varit här och fixat, får vi se........ KRAM
SvaraRadera