I helgen var vi då på den turkscypriotiska sidan.
Åkte till Golden Beach. Vilket var en helt fantastiskt vacker strand.
Vattnet var så skönt och klart, stranden var oöndlig med härliga sanddyner.
Vi bodde på Teko´s place, väldigt spartanskt, enkelt.
Bungalows med sängar. Gick bra att sova en natt.
Tog 4 timmar att åka dit med ett stopp på vägen.
Var väldigt fattigt på vissa ställen, åkte förbi mycket halvfärdiga hus och en hel del minnen kvar från 1974, hus och små byar som stod tomma.
Barnen hade jättekul, lekte och badade. Vuxna också förstås.
Det var 6 barn och 6 vuxna.
På lördagskvällen efter middagen tog vi bilarna och åkte ett par mil till spetsen längst ut.
På vägen mötte vi vilda åsnor.
Åkte även förbi gamla hotell, som säkert varit fina en gång i tiden.
Tragiskt att de inte tagit hand om det bättre.
Denna platsen skulle kunna vara en riktig turistmagnet.
Pengarna finns väl inte till att rusta upp antagligen.
Nu är vi längts ut på spetsen och där såg vi solnedgången gå ner.
Turkiska flaggan och den turkcypriotiska flaggan vajar i vinden.
Många vilda åsnor såg vi.
Landskapet och naturen är annorlunda.
Mera grönt och bördigt på denna sidan.
På söndagen åkte vi hem igen. Då åkte vi förbi Famagusta som var en fin liten by.
En gång i tiden var det en stor turiststad.
I Famagusta ligger den såkallade spökstaden som är inhägnad, en såkallad buffertzon där allt står kvar orört sen kriget. Förstörda hus.
Vi såg inte mycket av staden då vi var ganska trötta och ville komma hem men vi ska åka tillbaka någon mer gång till Famagusta, de ska även ha en fin strand.
I förrgår fick Tindra för sig att leka vinter i över 30 graders värme, så här såg det ut.
Tindra är i alla fall rustad för den svenska kylan ;).
Jag fick också en jacka på mig och svetten rann innanför jackan innan jag slet av mig den igen.
Igår var det Sveriges nationaldag, Rickard tog lite ledigt och vi firade genom att spela golf.
Sedan grillning på eftermiddagen....o så lite jobb på det.
Idag har vi bröllopsdag...9 år. Vi ska ut och äta på en restaurang vi inte varit på förut.
Karantello.
Det jag sysselsätter mig med på dagarna är att gå igenom ett dataprogram inför mitt jobb i sommar.
Det tar upp hela min förmiddagstid just nu. Sen är det dags att börja packa och plocka ihop inför sommaren. Om en vecka åker vi till Sverige. Tindra och jag stannar hela sommaren.

Det låter som du har tagit TILDA på allvar, hoppas att det inte är alltför krångligt, du kommer säkert att vara den på jobbet som kan detta system bäst.
SvaraRaderaVi andra tränar några timmar någon gång/år.
Ska bli väldigt roligt att du kommer och jag hoppas att vi jobbar några pass ihop.
Här är det lite varmare men solen har svårt att titta fram.Jag hoppas på värme och sol till midsommar.... Kram moster
Ja nu har jag gått igenom allt, men jag kan det ju definitivt inte.tar ju tid att läsa igenom allt bara tycker jag
SvaraRadera