Det är lika, samma varje år. Mycket att göra innan man drar.
Idag är det tvättning och åter tvättning, rensar i kylskåp, frys, torrvaror.
Inga öppna torrvaror kan stå kvar, då kommer bara en massa djur....
Jaja I-landsproblem.
Uppdateringar ang vädret: kl 10.00 am 30 grader varmt.
Nu mitt på dagen svettigt och energin är inte på topp.
Energin kommer dock tillbaka vid 16 tiden.
Fortfarande underbara eftermiddagar och kvällar. Börjar bli mer och mer fuktigt. Varma nätter.
Jag hade fått tips om en bra fiskrestaurang i Agios Georgios, ett litet ställe utanför Limassol.
Vi åkte dit i lördags för att luncha med Nicosiavännerna.
Jättefint ställe, gott, fräsch sallad med granatäpple och fikon i.
Vi beställde en sea platter som var riktigt bra. Kul att hitta nya ställen.
Efter lunchen blev det lite bad och sedan hem till oss, där grillade vi pork på cypriotiskt vis.
Söndag spelade Rickard golf medan Tindra och jag följde med Nicosia vännerna till governors beach där de skulle träffa vänner från Nicosia.
Governors beach ligger utanför Limassol, vi har varit där förut, men inte just på detta ställe, vilket var väldigt fint.
En mindre strand med klippor på sidorna och in i klipporna kunde man också ligga och sola och gräva i sanden.
Tindra lekte och lekte med sin kompis Sagas kompisar, hon lekte mer med dem än vad Saga gjorde...
Här får hon verkligen lära sig att ta kontakt och leka med nya barn hela tiden.
Det är något jag tycker hon har ganska lätt för, hon har lätt för att anpassa sig till andra barn måste jag säga.
Däremot har hon inte lätt för att lägga sig på kvällen, det är inte hennes grej....men men så är det.
När hon väl somnat sover hon
Igårkväll åkte jag, Rickard och Tindra till marinan som ligger nära oss.
Där var vi på restaurangen sailors rest som vi heller aldrig varit på.
Blev glatt överraskade, god mat, lite åt det dyrare hållet, men vi hade kunnat dela på rätterna, fick alldeles för mycket mat.
Hade en jättefin kväll igår och det kändes som om man var på semester när vi satt där på restaurangen och tittade ut över havet och in på stranden där folk forfarande badade.
Alltså på det hela taget, en bra helg.
Tre nya ställen har upptäckts denna helg, och det finns mer att upptäcka på ön.
I eftermiddag kommer Viktor och Evelin. Måste hinna träffa alla nu innan vi drar.
En del flyttar också tillbaka till Sverige i sommar.
Så fullspäckat schema.
Agios Georgios
Governors Beach
Ni kan skymta stranden där nere.

Hi Emma, nice pics! 30 degrees at 10 - uff....
SvaraRaderaHi Margot, yes it is warm now :)
SvaraRadera