måndag 12 november 2012

Little Plates

I lördags var jag med några vänner på en liten restaurang som heter little plates. Han som äger stället har så kallade workshops.
Man får komma dit och lära sig laga vissa rätter, äta dem......och dricka vin till.

Vi var där mellan 11.00 och 15.00.
Var 15 st. Väldigt bra och trevligt.
Denna gång var det spanska tapas med lite cypriotisk touch.
Han hade nyligen varit i Spanien så därför blev det tapas.  Jag går gärna igen och lär mig laga andra rätter.

Här var en del av de rätter han lagade och vi hjälpte till.







detta var en annan dag när T och jag bakade chokladbollar, inte fel att ha en sån utsikt när man bakar.


Titta gräset växer.


Idag tog Tindra och jag en liten cykeltur till stranden. Så fint väder, runt 24 grader idag, det har blivit kallare och friskare luft.
Härligt väder.
Har också regnat en hel del sista veckan, åska och  blixtar. Innan dess var det ju kanonvarmt, uppåt 37 grader en dag.



Här har vi fått vår tvbänk. Jag skickade detta kort till Rickard för att visa att den satt rakt...
Tv:n har ju också kommit så detta kort är ett par veckor gammalt förstås.
Jag vet att ni vill se mera kort, det kommer.

Tindra kämpar på i skolan. Fröken vill att vi ska uppmunntra henne att ljuda och sedan försöka läsa ordet. Ljuda är hon väldigt bra på, att säga rätt ljud till rätt bokstav, men sedan få ihop själva ordet...vi är inte riktigt där ännu, men det kommer.
Jag har inte tagit så hårt på läxorna, men märker nu att vi måste arbeta lite mer med dem.
Ingen lekskola här inte. Hon får en bok varje måndag, onsdag, fredag som ska läsas och pratas om.
På fredagar är det en extra läxa också över helgen.

Nu leker Tindra med sin nyfunna vän salina, som bor här på gatan.
Har kanske berättat om henne tidigare. Hon är tio år, de leker nästan varje eftermiddag om båda är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar