tisdag 6 november 2012

Bilder

Här kommer bilder på huset i en salig blandning. De flesta bilderna är tagna för ett par veckor sedan. Nya kommer.


 Första bilden är utsikten från gästrummet däruppe.

 Framsidan av huset

Bästa kusinen var här i början av oktober.

 Hissen.....galet o ha en hiss men ja det har vi i alla fall. Ingick i paketet så att säga.

 Rickards och mitt badrum.
 Vår dusch


 Tindra har ju fyllt år också, hade kalaset på ett lekställe. Här är tårtan.

 Den här bilden säger mer än ord...här är arbetet igång med att sätta upp den berömda fläkten.
Han med hjälmen är han som gjorde det första hålet......hördes ett par panajamo panajamo.


 Huset från baksidan.

 Liten gräsmatta har vi också, här håller de på med den.
 Vips så var den klar.


 Trots alla bekymmer och fel så är detta en riktigt härlig vy.


 Kompisen Livia har ju varit här också från Sverige.

Gästbadrummet uppe.


 Utsikten från vår säng. Går att dra bort träramen...då blir utiskten ännnnu bättre.


Mellanplanet med matbord och sen vidare ligger köket.
Viktigast av allt Tindra förstås.

Vad nytt har hänt under solen...jo AC:n gick igång igår igen...varje måndag samma tid.
Så idag för fjärde gången kommer AC killen....men idag har han med sig sin chef.
Hoppas dom kommer på hur de ska göra med sitt eget installerade system!?!?

Jo internet i hela huset fungerade bara ett par dagar, sedan hände en uppgradering och vårt internet försvann spårlöst. Har numera internet i källaren...bara.
Christos som fixar det ska också komma idag, nu på förm.
Han har också hand om vårt larm som vi har upptäckt inte fungerar.
Här har vi larmat huset varje natt....utan effekt. Han ska fixa det idag.

Nu ska jag leta upp förmannen Andreas, eller som de säger på grekiska, o Andrea.
Vi behöver fixa Tindras dusch och även duschen i gästrummet.
Han o jag är kompisar. Han är inte så bra på engelska men det funkar.
Han är schysst.
Vi snackar engelsk/grekiska.

Handla står också på to do listan och beställa ett överdrag till utemöblerna.
Är väldigt dammigt här just nu pga de håller på och bygger runt omkring.
Men oj så fint det kommer bli när allt är klart.....

5 kommentarer:

  1. Herregud så fint, och vilken utsikt!!! Lyxigt värre, jag är inte ett dugg avis.... ;) Närå, här är träden kala, härliga 2 grader "varmt" och duggregnet hänger i den gråa fuktiga höstluften som luktar ruttna löv och hundskit. Lerigt och jävligt är det också å mörkt blir det redan kl 16:00, fast det märker ju inte jag eftersom jag jobbar till 18:00 eller 20:15... Snart är det jul och ledighet, eller inte, jag jobbar både jul och nyårsafton... Men ja ä inte bitter..... ;)
    Det är ett härligt liv!
    Kram på er =)

    SvaraRadera
  2. wow-wow-wow!!
    an elevator in the house :-))
    and how cool the view is....

    SvaraRadera
  3. Ah and it was Tindra's Birthday.....sorry we forgot.... Alles, alles gute zum Geburtstag, liebe Tindra <3

    SvaraRadera
  4. Guuud vilket fint hus!! Där kommer ni trivas, det kan jag garantera! Och grattis till Tindra i efterskott. Kram

    SvaraRadera
  5. Frida: det blir vardag här också....för att glädja dig lite, men det är klart vi har ju betydligt bättre väder här...Kram på dä.
    Margot...I love the view :)

    erika Tack för grattis. ja vi trivs i huset kram

    SvaraRadera