Tjejer, tjejer.
I torsdags när vi hämtar tjejerna från skolan var Tindras kompis Olivia ledsen.....Tindra var så glad för hon hade hittat en till kompis i klassen, Mariam.
Olivia var ledsen för att Tindra inte hade lekt med henne utan med Mariam.
När Tindra såg att Olivia var ledsen när vi åkte förbi i bilen ja då blev hon ledsen och sa att hon hade sagt att de kunde leka alla men att Olivia bara ville leka med Tindra och det gick inte.....
Som tur är så är det snabbt över, Olivia var glad efter en stund enl hennes mamma och Tindra också.
En dag hade Tindra knuffat Olivia av misstag, gissa om Tindra var ledsen för det när jag hämtade henne även om det bara var av misstag. En annan dag hade Olivia råkat sparka Tindra i ansiktet när de hade testat yoga. Gissa om Olivia var ledsen för det när hon hämtades.
Oj oj oj tjejer alltså, och båda dessa två är inte så tuffa i alla lägen.
Det är en hel del prat om att man inte kommer högt upp på sol systemet, varför man inte är högst osv.
Vi var på ett möte på skolan i veckan med fröken, alla föräldrarna för att få tips om hur vi ska träna bokstäver, siffror, göra roliga läsövningar osv.
Miss Wimperia berättade då om solen, happy sun och sad sun, verkade inte så allvarligt som tjejerna tar det. Det är klart de går igenom solen innan de går hem, så det är nog kanske därför de pratar mycket om det när de hämtas.
Tindra berättade igår att har man sitt namn på solen längst ner då kommer fröken prata med föräldrarna om att man är naughty.
Matthew, en pojke i klassen var längst ner, men nu har han blivit snäll sa Tindra.
Manos och Jovan de är fortfarande naughty....
De ska ha en christmas show 12 december och i helgen när vi var hos Olivia så berättade både Tindra och Olivia att Tindra ska vara mother i showen.
Matthew ska vara daddy, Olivia skulle vara star.
Igår när de hämtades fick vi en lapp där det stod vad de skulle vara.
Tindra ska inte vara mother, hon ska vara en robin som tydligen är en en slags fågel, en rödhakesångare.
Herregud hela världen gick under.....Tindra var så ledsen. Hon trodde att hon skulle vara mamma.
Nu enligt henne så hade fröknarna bara ändrat, Matthew ska vara star, Tindra bird......och det värsta av allt.
Olivia ska vara mamma. Ni förstår så ledsen hon var.
Jag tror att hon och även Olivia har missuppfattat det hela, för tydligen var även Olivia mamma en dag denna vecka, så jag tror de har fått prova olika roller.
Det var nog inget bestämt, men de förstod nog inte det. Igår så bestämde de rollerna.
Just nu leker de mycket att de är mamma och baby, eller skola. Så det är klart att Tindra hellre ville vara mamma och hon har gått och trott att hon skulle vara det, så blir hennes bästis mamma istället.
Nu är det peppning som gäller att det är bra och coolt att vara en rödhakesångare...
Jag vill inte ha en strut på huvudet sa Tindra i bilen.
Det är Tindra och Mariam som ska vara fåglar......så det var säkert så de två fann varandra häromdagen.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar