fredag 19 april 2013

Regn

Sist jag skrev var det så härligt väder.....men efter det har det regnat och regnat och åskat som bara den, främst på natten dock.

Idag på morgonen har jag haft ett snack med arbetarna här och förmannen och just nu är dom i full gång med allt möjligt...haha, komiskt.
Först säger man allt som är fel, då kommer dom direkt och fixar...men fixar inte klart och så står det still, och så väntar man och väntar och väntar, hm inget händer. Jag ringer igen och visar...och då, då händer det direkt igen, dom kommer och fixar. Få se nu hur långt de kommer denna gång.
Dom är bra på sitt sätt, det går att prata med dem och de förstår problemet.

Hade tänkt ta en snabb tur till Ikea idag, får se om det hinns med, måste vänta på en glaskille först....
Sedan är det musikal theater och svenska skolan för Tindra på eftermiddagen.
Idag ska de ut på bearhunt på skolan. De skulle ha med sig två toapappersrullar för att de ska göra kikare till deras bearhunt.
När jag säger hunt, så säger jag mer hant, Tindra säger riktigt engelskt hunt, snabbt.
Svårt att förklara men det låter så fint.

Nu är snart tand nummer två ute, den är jättelös. Rickard försöker varje dag att få bort den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar