onsdag 18 april 2012

Donkey safari

Tindra har varit ledig måndag och tisdag.I måndags gjorde vi en utflykt, först till ett picknick ställe en bit upp ovanför Limassol, mot bergen.
Mysigt ställe, liten lekpark, barnen lekte mest i skogen med pinnar och gräs.





Vi hade picknick där. Inte så avancerat som cyprioterna som ställde upp sina grillar och började grilla fina grillspett.
Sedan åkte vi vidare till åsneparken. Litet ställe  på ett mindre berg.
Fick fråga oss fram innan vi kom rätt.
Där fanns åsnor att rida på, liten lekpark, pool att bada i , solstolar, och ett fik/restaurang förstås.
Jag tror att han som hade stället bodde där ovanför restaurangen, fräscht och fint litet ställe.
Tindra ville rida själv på åsnan. Jag gick bredvid.
Viktor och Evelin red ihop på en åsna.
Vi gick förbi två "barnåsnor" som sprang omkring och ville komma fram och nosa.
De gick där och betade. Då blev Tindra jätterädd när de kom fram så hastigt och hennes åsna började röra på sig lite åt sidan. Blev ett litet drama där och Tindra ville hoppa av åsnan och klamrade sig fast på mig.
Slutade lyckligt och lugnt, Tindra fick sitta bakom Viktor istället och Evelin satt på tindras åsna.
Gick jättebra.
På tillbakavägen kom de små åsnorna fram igen men då såg hon att de inte gjorde något. de var bara nyfikna. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar