söndag 15 april 2012

Tillbaka på Cypern

Tillbaka på Cypern efter en kort resa till Sverige.
Åkte med Ryanair i torsdag 12.20 till Skavsta, framme där vid 16.
Buss gick därifrån till Norrköping. Så smidigt.
Imorse flög vi tidigt, 6.45 gick planet, tog bussen dit imorse.
Bussen gick 04.40 från Norrköping
Kanon. Kan verkligen rekommenderas.
Ryanair är alltid Ryanair men allt gick jättebra.
Går verkligen att ta en resa torsdag till söndag. Det är ännu bättre för dom som flyger till oss, då man åker tidigt på torsdagen och hem vid lunch på söndagen.
Får man ut det mesta av sin resa
Så soft resa utan barn, bara tänka på sig själv, läste ut en bok under resan.
Åkte från 3 grader imorse, kom fram till 24 grader här.

Rickard stod här hemma startklar, han är nu på väg till Finland.

Hade en bra helg i Sverige, träffade min gamla vänner, så kul, mycket prat om nutid och dåtid. Om ni går in på www.ojavas.blogspot.com/ så kan ni se ett par bilder.
Min kära vän Hella hade med sig en låda med brev och annat som skrivits, främst under lektionerna......

Var även på ett troligtvis jobb för mig i sommar i Sverige.
Har tänkt mycket på att jag skulle vilja arbeta lite i sommar, så nu var jag där och hospiterade både fredag och lördag. Kändes bra. Ska bara få ihop allt med barnvakt....

Lördag efterm tog jag en snabb fika med min också "gamla" vän Micha.
Känns som att jag hunnit med en hel del dessa dagar.

Tindra är påskledig måndag och tisdag, imorgon ska vi en liten bit uppåt bergen på picknick med Viktor, Evelin, Magdalena och Josef. Innan picknicken ska vi åka till en donkeyfarm i närheten.

2 kommentarer:

  1. Så kul att du också kunde komma! Vi gört igen så fort vi kan, om inte annat nästa år... =) Kram

    SvaraRadera