En vecka har gått sedan vårt påskfirande började. Hade en mycket trevlig påsk.
David kom hit torsdag till söndag med Ryanair, direktflight, perfekt och billigt.
Cypern visade sig från sin bästa sida. vädret var kanon hela påsken.
Varmt runt 28 grader på dagarna och ljumma kvällar.
Här torsdag eftermiddag/kväll på Plus Sea.
(David lyckades förstås slarva bort sin telefon på fredagskvällen efter att vi kom hem från restaurangbesök och ett snabbt stopp på baren seven seas.
Vi kunde inte hitta telefonen hemma, enligt D tappar han aldrig bort sin telefon.
Bara bankkort och körkort.....
I alla fall, jag kom på den briljanta idéen att då ringer vi till hans telefon.
Se den gubben gick inte för han har alltid sin telefon på tyst...mycket mer spännande tydligen när man får sms???
D ringde taxin vi åkte med hem, nej där var den inte. Försökte komma fram till seven seas, gick inte.
Kvällen avslutades med att han fick ringa och spärra telefonen.
Rickard var trött så han låg och halvsov i soffan under vårt letande.
Vi gick alla och la oss.
På morgonen när Rickard gick upp med Tindra hittade han Davids mobil under kudden i soffan där han legat och vilat...
Man blir inte förvånad längre, händer alltid ngt när David är med.
David fick ringa Sverige och försöka häva spärrningen, gick att ordna med att han skrev en egen fullmakt och mailade...spärrningen var hävd och ordningen återställd. Skönt.)
Fredagen var vi hos Marlene och Margot och målade påskägg, vår tradition numera.
Så trevligt och så kul att återigen få träffa våra österrikiska vänner.
Påskafton hade vi påskfest här hemma med Rickards kollegor och deras besök.
Blev en liknande påskfest som förra året.
Sillunch och grillning på kvällen. sedan musik och dans ute på altanen halva natten.
Sofia som var här hade ordnat med skattjakt åt Tindra vilket hon tyckte var så spännande.
Hon fick ett jättestort godis ägg.
Vi vuxna fick också gå en skattjakt i form av en göteborgsk tipspromenad, väldigt trevligt, alla fick ett varsitt anpassat dryckespris efteråt.
Söndag. David har åkt hem och vi är nere på Plus Sea och äter glass.
Idag åker jag till Sverige, snabbvisit med Ryanair. Ska träffa mina "goa gamla vänner" imorgonkväll.
Åker tillbaka söndag.
Idag börjar Cyprioterna sitt påskfirande. Grekiskt ortodoxa påsken.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar