tisdag 3 april 2012

Gammalt och nytt hus.

Jaha här går veckan snabbt.
Tindra fick feber igen i torsdags, så det blev att stanna hemma.
Nu är hon "bara" förkyld.
Innan febern så hann hon med ett dopp i poolen...ett snabbt ett, men ändå ett dopp.
19 grader (på ytan). Här räknas det som kallt skulle jag säga.
Stäng öronen för rösten i bakgrunden är inte rolig.


Annars nu så har vi hantverkare här som fixar våra fuktproblem, de kommer och går.
De har äntligen insett att problemen var större än vad de trodde....vilket vi har vetat hela tiden.
Nu händer det grejer här, bättre sent än aldrig.

Nästa höst ska vi ändå flytta, till ett helt nytt hus, där vi har varit med och påverkat en del själva.
Här är lite bilder.
Huset kommer vara klart i november, blir kanon..mer utsikt och längre bort från vägen.
Det kommer bli mycket bättre för våra gäster också, mer plats.

 Del av utsikten
 Vardagsrummet. (Rickard i telefon...as usual)

 Ingång, hall

Ett mindre badrum.

När vi kom tillbaka från Sverige upptäckte vi att de satt in fel kakel i vårt badrum....bara att riva och göra om. Jajamensan. Det går inte smärtfritt, men men så är det in Cyprus ( i alla fall enl vår erfarenhet). Kul ska det bli när det är klart.....Välkomna då.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att få allt helt nytt, och utsikten var det minsann inget fel på heller.... =) Ser jättefint ut! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det blir härligt tack, GLAD PÅSK

    SvaraRadera
  3. Spännande med nytt hus! det blir mycket tjata på hantverkare för dig antar jag ;) Hoppas ni haft en varm och skön påsk, kram

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa, ja påsken har varit så skön och varm

    SvaraRadera