måndag 14 maj 2012

Ensam helg

Den här helgen har då Tindra och jag varit ensamna. Vi har fyllt våra dagar.
I fredags eftermiddag/kväll efter baletten kom Tindras kompis Siena hit med sin mamma Maria och lilla Savannah. Vi åt middag ihop. Spaghetti och köttfärssås blev det.

I lördags åkte vi till Ladys mile, strand utanför Limassol.
Där träffade vi våra danska vänner, Gry med barnen Olivia och Ella. De var också utan sin pappa denna helg så det passade bra. Vi var på stranden hela dagen.
När Tindra och jag kom hem vid halv fem tiden hoppade vi i poolen.
Poolen har nu en temp på 27 grader....vid ytan.

I lördagsmorse gick T upp och gick ner i köket utan att säga något.
Jag hörde att hon gick fram och tillbaka, klapprade med sina leksaksklackskor.
Efter ett tag ropade hon på mig och då hade hon ställt fram frukost.

Söndagmorgon, kom hon in i mitt rum och sa.
Mamma, kan vi leka den leken vi lekte igår, när jag går ner före dig och gör frukost.
Vad svarar man på det. Självklart det går jättebra :)

Idag måndag verkar dock leken vara slut. Idag fick man göra frukosten själv....
 Här Tindra som precis har gjort frukost...klapp, klapp, klapp.

 Söndaglunch. T har byggt en koja som hon ville sitta i och äta....ser dock inte så bekvämt ut.
Var det inte heller, hon kom ut efter en stund.

Söndag eftermiddag var vi på födelsedags hos våra svenska vänner.
Deras yngsta son Nicolai fyllde tre år.
Vi var där tills det var dags att åka hem och sova.
Barnen hann bada i poolen två gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar