torsdag 10 maj 2012

Horses

I söndags eftermiddag bestämde vi att åka in till strandpromenaden i stan för att Tindra skulle få cykla. Bra att cykla på den strandpromenaden för den är bred och det är även trevligt att gå där.

Vi visste dock inte att Limassols fotbollslag hade vunnit den dagen.
Folk var som galna.
Bilar överallt. Folk hängde ut från rutorna på bilarna, barn satt på flaken.
Folk skrek och tutade...you name it.
Folkfest x 100. Kändes som en svensk student vecka x 100...
Roligt samtidigt som det kändes lite för mycket, de hade vällt alla papperskorgar, slagit sönder många trafikljus. Sprejat ner väggar osv med AEL....de hade även på ett ställe på vägen gjort  upp en liten eld....

Anyway vi kom till slut in till strandpromenaden. Tindra fick cykla.



 Här en eftermiddag i veckan var vi nere på stranden och lekte i sanden.
Inget bad ännu, förutom i poolen som nu är 25 grader.

 Morgonpromenad


Idag har jag gjort något helt fantastiskt.
Följde med vänner upp i bergen. 1,5 h från Limassol, till en by som heter Lysos.
Där finns det en kvinna som heter Caroline som har hästar.
Vi åkte dit för att rida. Vilken härligt underbar tur. 3 timmars ridtur.
Gissa om jag lär ha träningsvärk de närmaste dagarna...det är det värt alla gånger.

Vi skrittade mest upp och ner i den härliga naturen med en fantastisk utsikt.
Sedan blev det en del trav och galopperande också.
Var lite nervöst innan...men så kul.
Även om det var längesen och man är ringrostig så kommer jag ihåg det, så kul.
Så härligt att galoppera.
Hästarna är väldigt väldresserade och skulle inte sticka ifrån gruppen.
Jag fick en bra, trygg häst.
Han gillade bara inte när de andra hästarna kom för nära, han ville ha lite distans. Det var helt ok.
Ska definitivt göra om det....blir nu sugen på att ta lite lektioner.

Mer bilder kommer.
Hade med en vän som tog massvis med kort, så när jag får dem så lägger jag upp dem.
Nu känner jag mig helt slut. Rickard är bort, kommer åter tisdag. Blir tidig sänggång idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar