Dagarna går i raketfart. Tro det eller ej.
Vad har hänt: Här kommer en illustration främst i bilder.
17 maj kom mamma och Roger hit, Norges nationaldag och mammas födelsedag.
Det firade vi med tårta. Jordgubbarna är så goda nu och snart är säsongen över.
En annan dag så grillade vi på cypriotiskt vis. Kyckling och pork blev det.
Spetten snurrar av sig själva så ett bra sätt att grilla på.
Skulle vara kul att ha en sån grill i Sverige.
Rickard in action på mer än ett vis..
Bad på stranden blev det också. Här en blåsig dag på Plus Sea.
Golf blev det också.
Mamma och Roger åkte hem torsdagen efter och avlöstes då av min vän Anna från Nicosia och hennes två barn.
De stannade här till söndag. Hennes man var borta och Rickard var borta, så det passade som handen i handsken att de kom hit.
Det var full fart hela tiden.
En dag åkte vi till Kolossi castle som ligger utanför Limassol.
Här på ett café utanför slottet.
Barnen tyckte det var spännande att riddare hade bott i slottet.
Detta slottet är tydligen ett av de viktigaste dokumenten från den frankiska tiden.
Fortet har också en viktig betydelse eftersom det även producerades socker här. Socker var Cyperns främsta exportvara under medeltiden.
Det är också härifrån som områdets söta vin Commanderia har fått sitt namn.
Så där lite historia fick ni också.
Efter slottet åkte vi till stranden Ladys mile, där vi åt lunch osv.
Fortfarande är det lite kallt i vattnet men Tindra badade.
Anna och jag var inga partyprissar på kvällarna direkt. Moffsade i oss lite after eight, kollade på semifinalerna till eurovision och sen i säng.
När vi kom till lördagen så orkade vi bara inte se hela Eurovision, var så trötta.
Nu i efterhand skulle vi förstås ha hållit oss vakna.
Morgonen efter såg vi omröstningen, tog då en varsin mimosa för att fira.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar