I helgen tog vi en minisemester till det turistiga agia napaaaa, lördag till söndag.
Det var över förväntan. Det är så bra här att man kan åka en timma bort och så känns det som att man är på semester. Vi badade i poolen och i havet.
Kändes varmare i havet där än i Limassol. Kanske beror på vindar.
Förstås mycket turister överallt, mycket butiker, restauranger, packat på den coconutdoftande stranden. På stranden trängdes brända, bruna, soldyrkande turister.
Vi hade våra solstolar på hotellet där det var gräs. Lycka för Rickard.
Sen var det bara att gå ner på stranden och bada
Det var väldigt fullbokat på hotellen, vi hittade ett som heter Alion, fräscht.
Mycket tyska pensionärer på hotellet, men vad gjorde väl det. Mycket skönt, mycket bad blev det.
Dags att gå ut på stan.
Först blev det tivoli förstås för Tindra. detta var hennes favorit.
The wild mouse.
Utsikten från hotellet.
På söndagseftermiddagen åkte vi upp till spetsen, cape greco, vi åkte inte ända upp, men en bit.
Sedan åkte vi vidare till Protaras, där många av cyprioterna åker på "semester".
Där ska vi bo nästa gång, hittade ett läckert hotell som heter Capo Bay hotel.
De hade bla en sushirestaurang som vi åt kvällsmat på innan det var dags att åka hem.
Restaurangen hade massvis med fiskar i vattnet runt restaurangen.
Tindra fick fiskmat att mata dem med och alla fiskar strömmade till direkt.
Nu är det vardag igen. Skola för Tindra. Jobb för Rickard.
Jag måste börja förbereda för flytt till nya huset. Rensa, ge bort, köpa nytt. Kommer ta ett tag.
20 oktober flyttar vi in officiellt, kan börja köra lite saker dit tidigare.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar