Nu behövs det en uppdatering.
Tindra har nu gått 4 dagar i skolan, 2 hela dagar, vilket är 08.00 till 13.00.
Mycket viktigt att lämna och hämta i tid förstås.
På morgonen samlas alla på deras gård, de mindre barnen har en egen gård.
Tindra går in genom grinden med sin ryggsäck.
Andra skoldagen gick hon mest runt och tittade och visste nog inte vad hon skulle göra.
Igår såg jag att hon lämnade sin ryggsäck på ett ställe och sedan hittade hon någon kompis att prata med. Idag såg hon Olivia som lekte med ett par andra tjejer. Hon gick och lämnade sin ryggsäck och så gick hon dit till dom andra.
Hon har blivit så stooor. En liten skoltjej.
När vi hämtar får vi gå in på gården, barnen kommer ut i en line och får sätta sig ner först, fröken vill se att barnets förälder är där förstås innan de kan gå.
Tindras fröken heter miss Wimperis och assistenten som också är i hennes klass heter miss Debbie.
Miss Debbie är vän med Tindras förra fröken Melissa.
Miss Debbie är mycket bra har vi hört av andra.
Än så länge säger hon att det är roligt i skolan, det är mycket positivt eftersom man har hört hur strikt det är osv. Allt verkar mycket bra, de gör lekar, ritar, pratar om olika saker.
De nästkommande veckorna ska de prata om sig själva och sin familj, vi ska skicka med kort på familjen.
Barnen sitter vid speciella bord, det är fyra bord.
Tindra sitter vid det gröna och Olivia vid det röda har de berättat.
Det är en annan tjej i klassen som de kände igen, hon går på baletten.
Alicia heter hon och hon hade sagt till Tindra igår att "I think we are going home in a minute"
Tindra frågade mig på vägen hem, vad betyder "in a minute".
Vi var och hälsade på Stellas kids i måndags då vi träffade Melissa, Fani och de andra fröknarna.
Tindra fick en dvd med bilder från året som gått, fick även en tröja från Stellas kids.
Här på hemväg från skolan. Lite trött och hungrig. Barnen har med sig mat till skolan.
Smörgåsar och frukt har Tindra haft, men igår hade hon tydligen inte hunnit äta klart.
Har inte riktigt fått in rutinen än hur vi ska göra. Åka hem och äta mat direkt eller mat senare, det ger sig väl så småningom.
På måndag är det föräldramöte och då får vi säkert veta mer, vilka tider de äter sin medhavda mat osv.
Föräldramötet är klockan 12.00, mitt på dagen. De verkar ta för givet att en förälder inte arbetar.......
Här på väg till baletten i tisdags.
Igår efter skolan åkte vi till Jumbo och köpte lite pyssel, sedan hem och måla....så här slutade det hela (hon frågade faktiskt först om hon fick)
Finns så mycket goda frukter här nu. Plommon, fikon, nektariner, nån slags kaktusfrukt jag ej smakat, vindruvor mm.
Badar i poolen gör vi nästan varje dag. Tindra har faktiskt börjat lära sig simma.
Hon har tagit 11 simtag som mest helt utan armringar. Inte klockren simning men hon håller sig ovanför vattenytan och tar sig framåt.
Igårkväll badade hon innan läggdags och då ville inte jag bada så då blev det en armring på.
Vi har inga bekymmer om vad hon ska ha på sig på morgonen, däremot kan håret ibland vara ett litet dilemma. Jag gör ibland inte riktigt som hon tänkt sig. Det här är dagens frisyr.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar