torsdag 20 september 2012

PE

Tindra har PE (gymnastik) på tisdagar och fredagar.
Då går de i dessa kläder hela dagen.


De hade gymnastik i tisdags för första gången, då hade de varit inne i en annan lokal och gjort lite olika övningar, gått balansgång, hoppat jämfota med mera.
Tindra sa att hon tyckte inte att det hade varit så särskilt roligt, det var för små barn......:)


Vi badar nästan varje dag i poolen och eftersom de simskolor vi testat inte riktigt var i vår stil så kör jag "Emmas simskola" Simningen går framåt, hon simmar bättre under än över vattnet.
 
 
 
Cykling var vårt mål i Sverige i somras. Att Tindra skulle lära sig cykla utan stödhjul.
Här på Cýpern cyklar de inte alls på sammma sätt som i Sverige.
Barnen cyklar inte alls lika mycket, det går ju inte på många ställen, backigt, stenigt, farliga vägar.....och framförallt väldigt varmt stora delar av året.
Vi kan tex inte gå ut och cykla nu på eftermiddagen när vi kommer från skolan, utan man får i så fall vänta till efter fyra.
Tindra lärde sig cykla i Sverige, gick bättre än förväntat eftersom hon inte cyklat mycket...så jag tror inte på det där om att de inte ska cykla med stödhjul bla bla bla.
Jag tror de lär sig när de är redo. Vissa cyklar ju väldigt tidigt och andra inte.
För oss är det bra att ha strandpromenaden nära, där kan vi gå ner så hon får cykla.
Det som fortfarande behöver tränas på är att starta.
Tindra cyklar på bilden ovanför, hon är en liten prick långt före oss.
 
 
 Om ni undrar så ska hon gifta sig, hon är en brud ikväll....eller var, Nu sover hon-
Tydligen skulle hon gifta sig med en kille som inte hade fått något namn ännu, han kallade sig för lillebror. Men han var inte hennes bror.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar