Fredagkväll, Tindra och jag sitter i soffan och tittar på Kalle Ankas jul ( det var den filmen T valde)
Idag har vi haft ett fullt schema.
Först skola förstås.
Sedan balett på eftermiddagen och efter det kl 18.00 var det första dagen på svenska skolan för T.
Hon ska gå där en dag i veckan.
I år finns det en förskoleklass men de barnen är 3-4 år så Tindra fick istället testa att gå med de lite större barnen idag, det är två stycken som är 7 år, de har gått där tidigare.
Sedan är det en ny tjej som heter Nelly som är 6 år.
Eftersom de är så få i den klassen gör det inget om de inte är på riktigt samma nivå.
Tindra var ganska tyst och försynt idag, men jag tror att det kommer att bli bra.
De spelade ett spel och tydligen så vann Tindra, det berättade hon på vägen hem.
Flickan Nelly verkade rolig och ville gärna att Tindra skulle komma hem och leka med henne.
Rickard har varit borta sedan i tisdags och kommer tillbaka måndag.
Helgen blir lugn, blir säkert en tur till stranden imorgon eftermiddag.
Söndag eftermiddag är det kalas hos en pojke i den nya klassen.
Igår träffade vi en kompis från Stellas kids. Vi träffade henne och hennes mamma på det nyrenoverade zoot som ligger i " stora lekparken " i Limassol. Det var så fräscht och fint.
Det var ganska sunkigt tidigare men nu har de gjort det jättefint.
Där finns nu apor, fåglar, krokodiler, ormar, kossor, gris, getter, får, en häst som Tindra bara ville klappa o klappa o klappa.
Kunde även rida på den lilla ponny, vilket T och hennes kompis Elaria gjorde.
Vi spenderade hela eftermiddagen där.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar