fredag 1 februari 2013

Choklad i skolan

När denna vårtermin startade i skolan så har barnen fått byta platser.
Tidigare satt Tindra vid green table, nu sitter hon vid red table och har fått " nya" bordskompisar.
Hon sitter bredvid en tjej som heter Victoria, det finns en sak med Victoria som Tindra har hakat upp sig på.
 Hon har med sig croissant med choklad i....och inte bara det hon har vanlig choklad med sig.
Varje dag.
Detta har varit ett diskussionsämne i bilen många gånger när jag hämtat henne.
Victoria har choklad med sig varje dag säger Tindra med eftertryck, till frukost, säger hon ännu mer upprörd.
Klart att hon också vill ha det, det förstår ju jag. Jag har sagt att det inte är healthy.
Dom har pratat om vad som är healthy och not healthy i skolan.
Det står även i pappren vi fått från skolan att man inte får ha med sig godsaker  i sin matlåda utan man ska ha bra mat med sig.

Häromdagen var Victoria inte i skolan och T sa:
Idag var Victoria inte där.....hon är säkert hemma och äter godis sa hon med eftertryck :).
Då började vi prata om det igen och jag frågade om inte fröken säger något, men det har hon inte.
Men igår när vi hämtade dem kom Tindra springande och berättade att nu hade minsann fröken sagt att man inte får ha med sig choklad till skolan. Tindra var så glad.
Miss Wimperis sa även till Victorias mamma när vi alla stod där att hon inte fick ha med sig choklad eller godsaker till skolan utan det ska vara healthy food.
Problemet är löst.

Tindra sa glatt imorse: idag får ingen ha med sig choklad till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar