Tindra hade såkallat mid term break förra veckan. Från onsdag till idag, måndag.
Så i onsdagskväll flög vi till Beirut/Libanon med våra svenska vänner.
Tar bara 35 min att flyga dit.
Sedan ca en timmas färd upp i bergen.
Sedan var vi framme till snön, där vi skulle åka skidor i tre dagar.
Stället vi var på heter Faraya mzaar.
Jättefint, mycket snö.
Tyvärr hade vi otur med vädret, så dimmigt och blåsigt att de endast hade två liftar och tre backar öppna. Det snöade också en hel del på fredagen och lördagen.
Vi hade en lift precis utanför hotellet. Skidor och rubbet kunde du hyra på hotellet.
Blev inte mycket skidåkning för Tindra pga det dåliga vädret. Backen utanför hotellet var lite för brant för henne så vi tog oss till en annan lift längre bort som man vanligtvis kan åka skidor till men nu fick vi ta en taxi ca 5 min pga det dåliga vädret.
Där fanns en lift öppen.
Det var torsdag och alla hjärtans dag och libaneserna hade tydligen day off.
Det var minst sagt fullt med folk och rörigt. Kösystem existerar inte.
Här gällde det att den som tränger sig och knuffas mest kommer först.
Både Rickard och jag fick en smått klaustrofobisk känsla när vi stod där i kön med Tindra framför oss.
Det lutade även lite nedåt på ett ställe så alla bakom åkte in i ryggen på oss och stod på skidorna.
Ramlar en så ramlar alla...och vad händer med den som ligger underst.
Vi åkte bara ett åk där, sedan tog vi taxin tillbaka.
Hade alla liftar varit öppna hade det varit perfekt. Hade det också varit en vanlig vardag hade det varit ännu bättre för då är det inte sån kö enligt en trevlig man i liftkön som var från Algeriet.
Han hjälpte Tindra upp när hon ramlade i kön.
Vi åkte tillbaka till vår backe utanför hotellet och Rickard åkte med våra vänner där medan Tindra och jag åkte pulka.
På fredagen åkte jag på förmiddagen i dimman. Man såg nästan inget. Lite läskigt, men man visste ju att man skulle neråt. Backen var jättebra och hade det bara varit bra väder hade vi haft riktigt fin skidåkning tror jag.
Mycket bra hotell där det fanns det mesta.
Tindra kunde istället bada i poolen, leka på ett litet lekland och spela spel.
På kvällarna åt vi på hotellet.
Kommer nog försöka åka tillbaka dit någon mer gång när vi vet att det är bra väder.
Blir nog inte förrän nästa år.
Del av vårt hotell, österrikist inspirerat.
Här är från förra heölgen när T var på kalas. Fick en ansiktsmålning.
Igår blev det golf. Skön dag runt 18 grader.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar