torsdag 22 april 2010

Bullbak


Igår var det bakning på eftermiddagen. Äppelpaj och bullar, lite smått kaos blev det, pajformen höll inte tätt så det rann ut lite i ugnen vilket gjorde att det blev rökos i hela köket, fick städa ugnen innan vi kunde sätta in bullarna. Tindra ville måla med vattenfärger medans bullarna jäste, det slutade med att hon hällde ut vattnet till färgerna....men det blev bra till slut, platta men goda bullar.

Nu har jag även fått kontakt med en kvinna som lär ut grekiska så nästa vecka ska jag börja lära mig grekiska..spännande.
Idag har jag rask promenad och ogräsrensning på schemat, på eftermiddagen ska vi åka till ett ställe som har "playgroups" där man kan träffa andra mammor och barn.

2 kommentarer:

  1. Va kul att du bloggar så vi här uppe i kalla norden, får veta lite om ert liv. Spännande att börja läsa grekiska. Ibland undrar man varför man ska göra allt tillsammans med sitt barn, eller hur, men håll ut! Om ett antal år kan hon baka och bjuda sin mamma på goda bullar. Kram Från Mimmi

    SvaraRadera