fredag 16 april 2010

Första tiden i Limassol


Nu har vi snart bott här i två månader, allt känns mycket bra, det tar sin tid att komma in i allting vilket man ännu inte gjort men Tindra går i alla fall på förskola nu sedan ca en månad...Stella´s kids" och det verkar fungera bra, de säger att hon är så "lovely" hon säger inget där ännu men det tar 2-3 månader, hon pratar desto mer hemma, svenska men hon säger även en hel del andra ord och meningar som hon säger är engelsk (engelska).
Tindra går på förskolan mellan ca 8.30-13.00 på dagarna.

Köra vänstertrafik går mycket bättre än väntat, det var lättare att komma in i än jag trodde, men de kör lite "crazy" här och parkerar hur som helst, parkeringsruta...vad är det för något....jag har också börjat parkera som cyprioterna.

Vi trivs jättebra i vårt hus, lite småfix som behöver göras, väntar nu på skåp att ha över tvättmaskinen...det tar lång tid..man måste gå och påminna dem och fråga när skåpen kommer ett antal gånger innan man får svar...men men det är så det är, antar att man måste lära sig det......

Nu kommer jag fortsätta skriva i alla fall en gång i veckan och visa lite bilder på vad vi hittar på så ni vet vad som händer hos oss i Limassol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar