Just nu är Tindra och jag ensamna, Rickard flög genom askmolnet till Sverige igår, åter torsdag natt.
Denna dagen började med att Tindra fick en blåtira i pannan, så nu sitter där ett Musse Piggplåster.
Man kan även bli förkyld på Cypern vilket jag blivit så efter att ha lämnat Tindra på förskolan så blev det en lugn förmiddag, jag går och babblar grekiska alfabetet: alpha, beta, gamma, delta (men det uttalas thelta) epsilon, zita, ita, thita, yota........nej nu kommer jag inte ihåg nästa.......jaja det kommer.
Man kan även bli förkyld på Cypern vilket jag blivit så efter att ha lämnat Tindra på förskolan så blev det en lugn förmiddag, jag går och babblar grekiska alfabetet: alpha, beta, gamma, delta (men det uttalas thelta) epsilon, zita, ita, thita, yota........nej nu kommer jag inte ihåg nästa.......jaja det kommer.
Hade min första lektion igår och har nu läxa till på fredag, jag ska lära mig skriva bokstäverna på rätt sätt, känns som när man hade skrivstil i skolan.
Vi hade en elektriker här idag, han är svensk och bor i Pafos som är en mindre hamnstad som ligger ca 45 min härifrån, mycket turister som åker dit. Han ska hjälpa oss med att sätta in handukstorkar i badrummen vilket behövs, det torkar sååå dåligt här.
Hämtade Tindris kl 13, åkte till Jumbo som är en STOR affär med mycket krims krams men även en del leksaker, kläder, pennor, bilbarnstolar....you name it :) köpte en strandväska, very nice..ett måste...sedan lite strandleksaker till Tindra, hon plockade dock i en hel del annat som jag fick plocka ur efter hand.
Sen drog vi hemåt, plockade ogräs och la i Tindras nya skottkärra...hon hällde sen ut allt på altanen så det blev att sopa upp allt istället...
Vår sista utflykt för dagen blev en tur till stranden, med skottkärran förstås.
Nu är klockan snart åtta, T sover och jag ska titta på Hollywoodfruar.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar