Detta har hänt:
Efter att Tindra varit feberfri i två dagar gick hon till dagis på fredagen.
Lilla Mermaid, de hade karnevalsparty och fick McDonalds.
Jag gick en långpromenad med Elisabeth min första "lediga" förmiddag den här veckan.
Det var strålande sol, första riktigt varma dagen kändes det som. Härligt.
Tog några bilder från promenaden. Vattnet var så klart.
Helt vindstilla.
Vi avslutade med lunch, sedan hämta Tindra.
Tindra var jättetrött, somnade i bilen, fortsatte att sova på soffan.
Senare på eftermiddagen var vi och fikade på Starbucks och sen vidare till en lekpark.
Lördagmorgon var hon lite hängig....men vi tänkte att hon har ju varit sjuk så hon är väl trött efter det.
Rickard tränade golf på morgonen, sedan gick vi till Blueberry (restaurang nära oss, vid havet) och åt lunch.
Tindra sprang och cyklade på stranden.
Somnade i bilen på väg till affären, började klaga på att hon hade ont i örat.
Var trött och hängig.
Jag ringde vår barnläkare på hans mobil.
Frågade om han hade öppet.
Han hade haft öppet till kl 13, men om det var emergency idag så var det inga problem för honom att titta på Tindra.
Sagt och gjort vi åkte dit.
Det slutade med att hon fick antibiotika för öroninflammation.
Två sorters hostmediciner mot hosta och slem.
Två sorters smärtlindrande medicin att ta vid behov.
Örondroppar att ta vid behov.
Näsdroppar att ta vid behov.
Han frågade om vi hade några av dessa mediciner hemma, vilket vi inte hade.
Han tyckte nog vi var lite konstiga.
Don´t you have anything at home?
Som jag har sagt tidigare så går ju cyprioterna till dr så fort de har feber så han undrade nog varför vi inte kommit tidigare......
Med facit i hand så ska man nog inte vänta riktigt så här länge.
Efter att vi hittat till ett öppet apotek så åkte vi hem.
Tindra slukade alla mediciner med bravur.
Jag undrar vad som finns i medicinerna för på kvällen var hon piggare än nånsin.
Vi hade gäster här och hon lekte och skrattade och var riktigt i gasen.
Det första hon sa imorse var.
Mamma jag har lite ont i örat, kan du hämta den rosa medicinen...det är lite svårt att veta nu om hon verkligen har ont i örat eller om hon bara vill ha medicin.
Inte nog med detta så är även pappan i familjen sjuk.
Han är faktiskt förkyld och ser lite sliten ut. 37,2 grader.
Enligt honom är det feber....
Det verkar som han aldrig varit sjuk.
Han vet knappt hur han ska ta tempen och ta näsdroppar var ett helt företag innan visste om han tog dom rätt.
Nu ligger han och vilar och det behöver han nog.
Nu ropar han: Emma kan du komma upp med en halstablett till mig.
Tindra har varit pigg som en lärka på morgonen, men humöret går lite upp och ner för tillfället.
Ingen karnival idag. Vi är hemma och kurerar sjuklingarna.
Nu ska jag gå upp med en halstablett.
Trevlig söndag.





Stackars lilla Tindra... hoppas att hon mar battre?! Alva har inte varit sjuk pa evigheter men det ar ju hogsommar har. Sa fort vintern kommer sa borjar det val igen =( Kram
SvaraRaderaJa hon mår bättre. Det har varit mkt sjukdom på slutet, det har cirkulerat väldigt mycket på dagis och att de är inne så mycket just nu tror jag är en bidragande orsak....det är ju för kallt att vara ute;). Kram
SvaraRadera