Idag har Tindra varit på dagis.
Vi frågade henne en dag om hon pratar engelska med Nefeli (hennes kompis på dagis).
Nej, sa hon, Nefeli pratar grekiska och jag pratar svenska...vilken smart grej va mamma....
Hur som helst det, hon kan mer och mer engelska ord och meningar, även om vi här hemma inte hör dem så ofta.
Man skulle vilja vara en fluga på väggen på dagis ibland.
I eftermiddag har vi träffat Viktor och Evelin med mamma i stora lekparken.
De hade jättekul. Det var full fart.
Jag skulle göra jordgubbskräm när vi kom hem...gjorde något fel, blev jorgubbssoppa.
Får göra om det en annan dag. Finns mycket jordgubbar nu.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar