torsdag 6 oktober 2011

Feber och bullbak

Den höga febern fortsatte, idag är hon än så länge feberfri.
Har haft hög feber plus säkert 20 myggbett som kliat, främst på nätterna förstås.
Men idag går det åt rätt håll igen.
Här är Tindra på väg till jobbet...naken?? undrar vad hon har för jobb??


Vilken tur att jag åkte till Ikea i måndags, hade på känn att det ev kunde komma en sjukdom, typiskt när man har lite att fixa inför Tindra födelsedag.
Det löser sig, imorgon kommer indras farfar och Bettan hit, ska bli kul.

På söndag är det ett litet kalas här, det blir 6 barn med Tindra.
Blir bara svenska barn...eller halvsvenska i alla fall.
Stort "cypriotiskt" kalas får det bli senare, när hon blir äldre.
Är det någon som har tips på en bra lek för barn i 4 års åldern så skriv gärna det här. Har ett par på lut, men tar gärna emot tips.

Vi ska bjuda på tårta på dagis, det gör man här, många har även partypåsar till dagiskompisarna, partypåsar med hatt och ballong tex.

Idag har vi bakat bullar och kokoskakor till kalaset, svettigt.
Ska piffa upp kokoskakorna med lite strössel på kalasdagen tänkte jag.
Bullarna blev nästan brända, men bara nästan. Hade tyvärr inget pärlsocker, får gå ändå ;).

3 kommentarer:

  1. Vilken duktig 'bullmamma' du ar Emma! Sjalv bakade jag choklad bollar med parlsocker pa igar. Fick tag i det i en affar har. Mums!

    Har tyvarr inget tips pa lekar for 4aringar... Grattis till Tindra i forskott!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bullmamma är nog att ta i, men jag får ett Baku fall ibland;), choklad bollar är bra gott du. Tindra tackar för grattis hälsningen.

    KRAM

    SvaraRadera