måndag 3 oktober 2011

IKEA vad har hänt

Varit en sväng i Nicosia idag, träffade Anna på en fika.
Sedan IKEA, blev lite småsaker, bara bra saker förstås.
Men IKEA vad har hänt, matavdelningen är betydligt försämrad.
De ska tydligen bara ha sina egna varor numera. Ingen Kalles kaviar, ingen ABBA sill, inga delicato, inga mums mums, inga godisfiskar inga djungelvrål ingen dumle, ja listan kan bli lång.
Dåligt IKEA, riktigt uselt.
De har sin egen kaviar och sin egen sill, men det är ju det där svenska man vill åt.
Kalles och Abbas finns på carrefour plus en del andra varor, det var i alla fall inte alls lika bra längre.
Detta är inget stort problem jag inser det, men för oss som bor utomlands är det ändå en förlust.

Var inne på en ny leksaksaffär som heter Hamleys, gissar att den är engelsk.
De säger att de är: The finest toystore in the world"
Den var fin och välorganiserad, lekhörna för barn med mera.
Finest in the world, är nog dock att ta i en aning.

Köpte en låtsaskatt till Tindra som jamar när man rör den och rör tassar med mera.
Jag bar in alla inköpta prylar, tog in påsen med paketet, när jag ställde ner paketet på golvet var det något som jamade, blev livrädd, en katt inne i huset, var är den.....
Tills jag kom på att det var från Tindras paket.

Idag är det simskola på schemat. Tindra började i torsdags.
Måndagar och torsdagar är det simskola, i 6 veckor till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar