Igår kom Tindras mormor hit.
Tindra sa: oh det är så kul att du är här.
Idag hart vi varit på Ladys mile beach, en lång fin strand i ena utkanten av Limassol.
Vi intog solstolar nedanför en restaurang som heter Captains cabin.
Bra för barn med lekplats på stranden, långgrunt, klart vatten och idag hade de även studsmattor och rutschkanor i vattnet.
Har varit en härligt solig dag, ingen blåst.
Runt 25 grader i havet.
Endast 22 grader i poolen, burr säger jag.
Tindra har fått en ny film på posten.
En present från sina kompisar i Sverige, Stella och Lukas.
Trassel, tydligen en populär film i Sverige just nu?
Bra film måste jag säga. Tindra gillar den skarpt, hon lever sig in väldigt mycket i den.
När filmen var slut började hon gråta och sa att hon också ville träffa en kung och en drottning.
Hon sa till och med att hon ville ha en kung och en drottning istället för mamma o pappa........men sen ändrade hon sig.
Vi skulle också få följa med och träffa kungen och drottningen.
Väldigt tårfyllt. Hon pratade senare med Rickard i telefon som lovade att när vi är i Sverige så ska vi gå och titta på slottet där kungen och drottningen bor.......kanske se kungen och drottningen......gissa om hon kommer bli besviken, disneys kung och drottning liknar inte riktigt Ers majestät kung Carl-Gustav och hans drottning Silvia.

How funny, the king story. Ähm what I understood about the king story ;-)
SvaraRaderaHm, what we here in Austria hear about Carl-Gustav is - how to say- not very Disney-like. I mean the part with the loyality "until we die"..... ;-)
Right Margot, not very Disney-like our Carl-Gustav, more playboy-like I guess ;)
SvaraRadera