I fredagsmorse kl 02.00 kom Bengt o Bettan.
I lördags tog vi en heldagsutflykt till en by som heter Latchi, 1,5 timmas bilresa härifrån till öns ena spets.
Där hyrde vi en båt, ribbåt och åkte en halvtimmas färd till ett fantastiskt vackert ställe, sea caves och en lagun. Vilket vatten, så klart och så fint.
Vi hade picknick med oss, så vi åt, badade och njöt.
Hyrde båten i 2 timmar, vilket räckte denna gång, kanske hyr längre nästa gång.
Man kan även åka däck och snorkla om man vill.
I den större lagunen bredvid var det en hel del folk och båtar, men här vid the sea caves, som ligger precis bredvid var vi ensamna, när vi ankrade.
När Bettan och jag stod och bytte om kom det självklart en turistbåt.
Vi tog kort på dom, och dom på oss.
Tindra vill inte vara med på bild.
Söndag, 9 oktober. Tindra fyller 4 år. Fyra år går fort.
Hon sov som en stock när vi gick in och sjöng, fick ta om sången tre ggr innan hon behagade vakna.
Tydligen är det hennes kompis Stella i Sverige som har en trumpet, och därför har hon velat ha en sån.
Barnkalas stod på schemat, så här ser det ut innan barnen kommer.
Kan berätta att bordet såg ut som kriget när kalaset var slut.
Här fortfarande ganska lugnt och städat.
Var 6 barn + 2 stycken minstingar (syskon).
Jag agerade lekledare och förstår nu varför jag inte valde yrket dagisfröken...förlåt förskolepedagog.
Alltså sex barn i 2,5 timma, det är verkligen enough, eller?? I alla fall barn i 4-5 års åldern.
Tindra var helnöjd, det var det som var huvudsaken.
Rickard skulle ta hand om föräldrarna, vilket tydligen innebar sitta mest still på en stol på terrassen.
Han fick dock ta hand om städningen efter kalaset, då jag rymde till stranden.
Helt ljuvligt i havet, 26 grader, kavlugnt.
Här, Tindras princesstårta. Jättefin, men ärligt, ingen smaksensation.
Detaljerna var verkligen kanonfina....är den värd 80 euro...njae.
(undra hur många E-nummer den kakan innehåller...kolla den gröna färgen;)).
Söndagkväll hade vi middagsbjudning för de närmaste kollegorna.
Blev sushi och lite annat smått och gott.
Tindra fick äta upp princessan, men hon tog bara ett halvt ben.
Tack alla ni som ringt, skickat kort och paket. Så snällt och omtänksamt. Tindra älskar att få post.
På födelsedagen var inte prata i telefon så intressant tyvärr.
Vi hade bara skype på på förm, för sen var det fullt ös medvetslös hela dagen.
Idag måndag har Bengt och Bettan åkt hem, Rickard har också åkt samma plan.
Kommer inte hem förrän nästa tisdag.
Som tur är kommer mamma, Tindras mormor på fredag.
Idag har jag ärligt talat varit så trött på eftermiddagen, så det är dags att dra till kojs.
Imorgon ska Tindra ha princesstårta med sig till dagis. Det är så det går till här.
Den här tårtan är godare, det vet jag, princessorna är tryckta på tårtan, och kostar bara 37,50 euro.....

Grattis till Tindra! Visst går tiden fort när man får barn? Om tre månader fyller Olivia 13 år! Inte rktigt klokt! Jag blir tonårsmorsa, med allt som det innebär. Hoppas bara att Olivia gör smartare val än vad vi gjorde när vi var 13-14.... Hua.... Vilka dyra tårtor, men jättefina.
SvaraRaderaJo, man måste nog ha tålamod och vara vääldig uppfinningsrik för att vara en bra förskolelärare. Man är ju helt slut efter att ha haft kalas hemma. =)
Time flyes, ja man vet ju själv vad man gjorde i tonåren.....men jag tror du är en bra tonårsmamma.
SvaraRaderaJa herregud beundrar förskolelärarna.....