Nu har familjen Andersson/Törnqvist åkt hem, de åkte i fredags...blev en händelserik avslutning på deras semester.
Vi hade inbrott här i vårt hus förra veckan, natten mellan onsdag och torsdag medan vi alla låg och sov...lite otäckt måsta jag säga, de tog min laptop, Rogers laptop, pengar, mammas och Rogers pass med mera. Vi vaknade på morgonen och upptäckte detta, dagen efter skulle mamma och Roger flyga hem.
Så det blev att stoppa in Tindra, mamma och Roger i bilen och åka till svenska ambassaden i Nicosia för att få nya pass medan Rickard var kvar i huset för att möta upp polisen.
Jag måste säga att vi fick mycket hjälp av våra cypriotiska vänner, de hjälpte mig så att jag hittade till ambassaden med mera...... nu vet man var ambassaden och shoppinggatan är i Nicosia, alltid bra att veta.
Mamma och Roger fick sina pass och kunde åka hem på fredagen, vi har nu installerat larm, jag har fått en ny laptop....det mesta är i sin ordning igen.
Det var ett hus till i området som blev besökt av tjuvar, de hade inte heller larm.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar